TEGNING
KULL, KRITT, PASTELL, TEMPERA
På 80- og 90-tallet var tegningen mitt viktigste arbeidsfelt. Bløt blyant (opptil 9B), kull, kritt, pastell på kraftig papir + viskelær og filler for å få inn stofflighet og det røffe uttrykket jeg var ute etter. Formatene varierte fra større arbeider til helt små (13 x 18 cm), gjerne i serier på opptil 100 arbeider (”Portretter av et hjerte” og ”Stille kyst”) Motivene er ofte inspirert av stemninger og tilstander i menneskesinnet og i naturen.Titler kan være viktige. Jeg deltok på mange viktige utstillinger med tegninger i denne perioden, bl.a. Høstutstillingen, Østlandsutstillingen, Nordisk Tegnetriennale.
I de senere årene har jeg også laget tegninger med temperamaling , hvor jeg i tillegg til pensler også har benyttet meg av andre redskaper, som pinner og kartongbiter for å påføre malingen.
På 80- og 90-tallet var tegningen mitt viktigste arbeidsfelt. Bløt blyant (opptil 9B), kull, kritt, pastell på kraftig papir + viskelær og filler for å få inn stofflighet og det røffe uttrykket jeg var ute etter. Formatene varierte fra større arbeider til helt små (13 x 18 cm), gjerne i serier på opptil 100 arbeider (”Portretter av et hjerte” og ”Stille kyst”) Motivene er ofte inspirert av stemninger og tilstander i menneskesinnet og i naturen.Titler kan være viktige. Jeg deltok på mange viktige utstillinger med tegninger i denne perioden, bl.a. Høstutstillingen, Østlandsutstillingen, Nordisk Tegnetriennale.
I de senere årene har jeg også laget tegninger med temperamaling , hvor jeg i tillegg til pensler også har benyttet meg av andre redskaper, som pinner og kartongbiter for å påføre malingen.